موبایل : 09120220853
ایمیل : mbahman82@gmail.com
تلفن : 66469238
#
  • سمیه حبیب الله پور
  • 09 آذر 1400
  • 1

شتاب‌دهنده‌ها گامی در مسیر توسعه استارتاپ‌ها

مقدمه

در حال حاضر شتاب‌دهنده‌ها بخشی جدانشدنی از سیستم‌های کارآفرین و استارتاپ‌ها هستند. با استفاده از شتاب‌دهنده‌ها یک فهرست در اختیار کارآفرینان قرار می‌گیرد که مسیر را برای آن‌ها تیک می‌زند. بسیاری از کارآفرینان نیز معتقد هستند برنامه‌ریزی‌های مربوط به اجرایی شدن را می‌توانند به صورت شخصی مدیریت کنند اما باید توجه داشت کار شتاب‌‌دهنده‌ها پیشرفت دادن به این روند است.

بعضی از افراد نیز معتقد هستند شتاب‌دهنده‌ها برای استارتاپ‌هایی که قادر به تأمین هزینه‌های خود نیستند کاربرد دارد و تجارت‌هایی که می‌توانند هزینه‌های خود را تأمین کنند نیازی به شتاب‌دهنده‌ها ندارند. اما دلایل بسیاری برای استفاده از شتاب‌دهنده‌ها وجود دارد. بی‌شک استفاده از شتاب‌دهنده‌ها معایب و مزایای بسیاری دارد و با توجه به تجارتی که شروع می‌شود می‌توان از امکانات مختلف شتاب‌دهنده‌ها استفاده کرد.

 

مزایای شتا‌ب‌دهنده استارتاپ

  • اگر باور دارید یک ایده خوب برای کسب و کار موفقی دارید با استفاده از شتاب‌دهنده‌ها می‌توانید ایده خود را پیاده‌سازی کنید و زودتر وارد بازار کسب و کار شوید.

 

  • شتاب‌دهنده‌ها با ارائه راهنمایی‌های مناسب می‌توانند مسیر مشخصی را برای برند یا تجارت شما ترسیم کنند.

 

  • یکی از جنبه‌های بسیار مهّم برای استارتاپ‌ها در جریان بودن بخش مالی است. تمامی استارتاپ‌ها درگیر مشکلاتی در حسابرسی‌های مالی و هزینه‌های مالی خود خواهند داشت. شتاب‌دهنده‌ها تنها سرمایه‌گذاران را به شما معرفی نمی‌کنند بلکه افراد و نیروهای متخصص را به تیم شما اضافه می‌کنند تا پیشرفت‌ کنید و بتوانید از کسب و کار خود در بازار کار دفاع کنید.

 

  • در برنامه‌های شتابدهی تمامی نیازهای مدیران اعم از نحوه مدیریت، بودجه‌بندی و پیدا کردن بازار مناسب آموزش داده می‌شود و در انتهای این برنامه‌ها معمولاً سرمایه‌گذاران علاقمند به هر کارآفرین معرفی می‌شوند.

 

  • در طی دوره شتابدهی، کارآفرینان و بنیان‌گذاران فرصت‌های زیادی برای شبکه‌سازی با کارآفرینان مشابه خود و همچنین سرمایه‌گذاران بالقوه خواهند داشت. این ارتباطات می‌توانند بسیار ارزشمند باشند، به خصوص اگر در آینده نیاز به جذب سرمایه داشته باشید.

 

  • شما برای موفقیت در کسب و کارتان نیاز به یادگیری و کسب مهارت‌های مختلفی چون بازاریابی، ارتباطات، امور مالی و برخی مهارت‌های فنی دارید، شتابدهنده‌ها به شما امکان یادگیری این مهارت‌ها را به شما می‌دهند، روش‌ها و اصول کسب و کار را به شما آموزش می‌دهند و ترتیبی می‌دهند تا از تجربیات مدیران دیگر بهره ببرید.

 

  • در ذهن تمام کارآفرینان ترس از شکست، ضرر و زیان وجود دارد. این امری طبیعی است، برنامه‌های شتاب‌دهنده با ارائه تجربه مدیران موفق زمینه خوبی فراهم می‌کنند تا هر کارآفرین یاد بگیرد خطرات احتمالی برای هر کسب و کار چیست و راه‌های مقابله با آن را پیدا کند.

 

  • برخلاف تصور عموم افراد شتاب‌دهنده‌ها یک برنامه کلی برای همه کسب و کارها طرح نمی‌کنند. انتخاب یک برنامه شتاب‌دهنده برعهده خود کارآفرینان است و باید با توجه به ماهیت و هدفی که کسب و کارشان دنبال می‌کند انتخاب شود.

 

در نهایت اینکه اگر کسب و کار شما رو به رشد است و می‌خواهید دامنه فعالیت‌های خود را گسترده کنید اما توانایی تیم شما محدود است، انتخاب یک شتاب‌دهنده موفق می‌تواند این مسیر را برای شما هموار کند. شتاب‌دهنده‌ها در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند، بهترین راه برگزاری یک جلسه آشنایی است. شما پیش از این که در این جلسه شرکت کنید باید مزایای برند و ماهیت محصول خود را به خوبی بشناسید و در معرفی آن به دیگران مشکلی نداشته باشید.

بنابراین این شما هستید که تعیین می‌کنید کسب و کارتان با چه روشی جلو برود و انتخاب شتاب‌دهنده خوب مانند سوخت‌گیری به موقع می‌ماند تا بتوانید این مسیر را به خوبی پیش ببرید.

انتهای پیام/

پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند