درباره ما
تمامی حقوق برای شتاب دهنده فست دانشگاه صنعتی امیرکبیر محفوظ است
10 ایده برای شروع استارتاپ
همچنین میتوانید از چک لیست زیر برای سوق دادن ایدههایتان به سمت استارتاپ و ایجاد یک کسب و کار استفاده کنید.
۱۰ نکته درباره چک لیستی از ایدههای شروع استارتآپ
۱- ایده های خود را اصلاح کنید
با یک جستوجوی ساده بازار ایده خود را بررسی کنید. آیا این ایده از قبل وجود دارد و یا جدید است؟ اگر از قبل وجود دارد شما نسبت به شرکتهای پیشتاز در این زمینه چه مزیّتی دارید؟ کیفیت؟ قیمت کمتر؟ اینها همه سوالاتی است که پاسخ آنها با یک جستوجوی ساده به دست میآید.
۲- یک طرح کسب و کار بنویسید
هنگامی که قصد اجرایی کردن ایده خود را دارید لازم است به چند سوال پاسخ دهید. هدف از کسب و کار شما چیست؟ محصول خود را به چه کسی میفروشید؟ هزینه های استارتاپ خود را چگونه تأمین میکنید؟ تمام این سوالات به وسیله یک طرح کسبوکار مناسب پاسخ داده میشوند.
۳- امور مالی خود را ارزیابی کنید
شروع هر کسبوکاری نیاز به هزینه دارد. شما باید مشخص کنید چگونه این هزینهها را تأمین خواهید کرد و مهّمتر در هر مرحله از کار چقدر هزینه لازم است صرف کنید؟
از چک لیست برای سوق دادن ایدههایتان به سمت استارتاپ و ایجاد یک کسبوکار استفاده کنید.
4- ساختار قانونی کسب و کار خود را تعیین کنید
قبل از آنکه شرکت خود را ثبت کنید، باید درباره نوع آن بحث کنید. ساختار شرکت شما بر همه فرآیندها و عملیاتهای بعدی شما تاثیر میگذارد. هرگونه انتخاب اشتباه باعث میشود دچار مشکل شوید.
۵- کسب و کارتان را ثبت قانونی کنید
برای آنکه رسماً در دنیای کسبوکار شناخته شوید باید از مراحل قانونی و فیلترهای آن عبور کنید. لازم است این کار دقیق صورت بگیرد و همه اسنادی که برای قانونی شدن شما لازم است فراهم شود.
۶- یک بیمه نامه بخرید
هر چند که ممکن است عده زیادی این کار را هدر دادن پول بدانند، اما صاحبنظران این حوزه همیشه بر ساختن راههای برگشت مجدد تاکید کردهاند. شرکت، کسبوکار و یا استارتآپ شما لازم است در مقابل سرقت، حادثه و یا حتی رکود بیمه شود. برای این کار میتوانید از یک مشاور بیمه کمک بگیرید.
۷- تیم خود را تشکیل دهید
تنها در صورتی که قصد دارید تنها کار کنید نیاز به استخدام و یا تشکیل یک تیم ندارید. در غیر این صورت برای برداشتن یک گام مهّم رو به جلو لازم است تیم خود را تشکیل دهید. جو زادواچکی، مدیرعامل و مؤسس MediaMath، میگوید: «کارآفرینان باید به عامل «مردم» همان قدر توجه کنند که به محصول یا خدمتشان توجه دارند».
۸- فروشندگان خود را انتخاب کنید
شما و تیمتان احتمالاً قادر نیستید همه کارها را به تنهایی انجام دهید پس لازم است گروه سومی که فروشنده نامیده میشود وارد شود. لازم است محصول شما به نحوی ارائه شود، حال این کار را میتوان با کمک یک شرکت انجام داد و یا با استخدام افرادی دیگر.
۹- خودتان را تبدیل به یک برند کرده و تبلیغ کنید
برند و تبلیغ، دو عامل بسیار مهّم و تاثیرگذار در رشد شما هستند که توضیح درباره روشهای صحیح و تبلیغات خارج از بحث ما در این مقاله است.
۱۰- کسب و کار خود را رشد دهید
عمر هر استارتآپ به طور متوسط ۳ سال درنظر گرفته میشود. درصورتی که این استارتآپ موفق باشد، پس از رشد دیگر یک استارتآپ نخواهد بود بلکه به عنوان یک شرکت و یا برند شناخته میشود.
نمونههای دیگر ایدههای استارتاپی
هرچند که در قبل چند ایده برای شروع استارتآپ آورده شد ولی باز برای تفهیم بیشتر و آشنایی با مراحل کارآفرینی چند ایده گفته میشود.
استارتاپ Freshtohome مربوط به کشور هند و از جمله استارتآپهای سود ده است.
این استارتاپ مربوط به کشور هند است و از جمله استارتآپهای سود ده است.
بازار صنایع دستی با وجود ظرفیتهای مختلف، کمتر فرصت رشد داشته و هماکنون جای مانور زیادی برای افرادی که به دنبال ایدههای استارتآپی هستند، دارد.
ادبیات نیز از دیگر حوزههایی است که علاقهمندان خاص خودش را دارد ولی هنوز استارتآپ بزرگی در آن شکل نگرفته است.
هر خانهای در جهان خرید روزانهای زیادی دارد که در اکثر مواقع مخارج خرید منزل بسیار زیاد است. سایت Brandless که با ایده یک زوج در ماه جولای سال جاری با بودجه ۵۰ میلیون دلاری راهاندازی شدکه تمام کالاهای روزانه موردنیاز یک خانه را فقط با قیمت ثابت ۳ دلار ارائه میدهد. در این کسب و کار نوپا، مدیران سایت کالاهای خود را به صورت عمده خریداری کرده و بستهبندی میکنند؛ هیچ برندی بر روی کالای خریداری شده وجود ندارد و این نکته مثبتی است که مشتری دیگر پول برند را نخواهد داد.
انتهای پیام/
پیام بگذارید
تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند