موبایل : 09120220853
ایمیل : mbahman82@gmail.com
تلفن : 66469238
#
  • سمیه حبیب الله پور
  • 17 آذر 1400
  • 1

گام به گام در اجرای یک ایده استارتاپی

مقدمه

برای راه‌اندازی و شروع هر نوع کسب‌وکاری در ابتدا باید از اصول و قواعد آن آگاه باشید. امروزه با گسترش تکنولوژی و عرضه فناوری‌‌های جدید، کسب‌وکارهای اینترنتی مانند استارت‌آپ‌ها رونق زیادی پیدا کرده‌اند. استارتاپ‌ها
آآ
کسب و کارهای نوپا و با ایده‌های جدید و خلاقانه بوده که در بستر اینترنت و فناوری شکل گرفته‌اند. اما برای اینکه بتوانید کارآفرینی موفق باشید، باید قدم به قدم مراحل فعالیت خود را بررسی کرده و با مشورت از مشاورین متخصص در این زمینه، در مسیر درست قرار بگیرید.

از همین‌رو آشنایی با قوانین راه‌اندازی استارت‌آپ در موفقیت آن بسیار مهّم می‌باشد.

 

شش قانون برای یک ایده استارتاپی عالی

1. ایده‌ای انتخاب کنید که نسبت به آن مشتاق هستید

اگر ایده کسب و کارتان را صرفاً به خاطر پول انتخاب کردید، همین الان کارتان را متوقف کنید. درست است که پول انگیزه خوبی برای حرکت است، اما به خاطر داشته باشید که زمان‌های سختی در انتظار یک کارآفرین است. اگر کسب و کارتان مورد علاقه خودتان نباشد، قطعاً نمی‌توانید در طولانی مدت روی آن کار کنید.

 

2. ایده‌های ساده را انتخاب کنید

هیچ محصولی از روز اول ایده‌آل نبوده، ایده‌ها به تدریج توسعه پیدا می‌کنند. ایده شبکه اجتماعی یک شبه به ذهن زاکربرگ نرسیده است. تمام کسب و کارهای خوب از ایده‌های ساده شروع شدند و کم‌کم گسترش پیدا کردند. سعی کنید یک مشکل را فقط با یک محصول و فقط برای یک مشتری حل کنید.

 

3. ایده‌ای را انتخاب کنید که به شما حداقل یک راهکار درآمدی می‌دهد

اگر استارتاپی فقط یک جریان درآمدی ثابت داشته باشد، بسیار خوش‌شانس خواهد بود، حرص را کنار بگذارید. روی ایده‌ای تمرکز کنید که یک راهکار درآمدی در اختیار شما قرار می‌دهد، اگر ایده کسب و کارتان چنین قابلیتی ندارد، آن را کنار بگذارید.

 

4. ایده‌ای را انتخاب کنید که با گام‌های کوتاه به درآمد می‌رسد

برای رسیدن به اولین ۱۰۰۰ تومان باید چند مرحله طی کنید؟ نظر مساعد چه کسانی را باید جلب کنید؟ خوب به این موضوع فکر کنید تا گروه‌های ذینفع خود را بشناسید. تعداد و تنوع ذینفعان شما، پیچیدگی کسب و کارتان را نشان می‌دهد. اگر گروه‌های ذینفع شما بیشتر از ۳ تاست، کسب و کار خوبی را انتخاب نکرده‌اید.

 

5. ایده‌ای انتخاب کنید که خودتان مشتری آن باشید

از همان ابتدای کار باید تمام خصوصیات کسانی که حاضر به خرید محصول شما هستند را بشناسید و بررسی کنید و همیشه بهترین نمونه برای بررسی خودتان هستید. به همین دلیل است که بسیاری از ایده‌های کسب و کار بر ساس نیازهای شخصی صاحبانشان شکل گرفته است.

 

6. ایده‌ای را انتخاب کنید که بازار آن به اندازه کافی بزرگ باشد

معمولاً بازارهایی که مشتریان آن کمتر از ۱۰ میلیون نفر باشد، برای شروع مناسب نیستند. اگر یک بازار با حجم ۵ میلیارد تومان داشته باشید، نهایتاً سهم شما ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود. برنده شدن در یک بازار کوچک شما را به قهقهرا خواهد کشاند.

انتهای پیام/

پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند